wiiie måndagO.o

nä ush äntligen den värsta dagen över, har varit över trött i dag men har behövt jobba ska lämna in en "uppsatts" i morgon, men nu e jag klar:)

jag ska nog färga håret brunt, snart eller nåt, typ kastanje brunt.. va tycker ni hiss diss??:O<33
höhö jag blir inte sur av en dissXD<3


jag har läst rätt många hästbloggar nu ett tag och alla skriver typ om sinna hästar...

så jag tänckte hänga på den tancken;)


jag börjader rida på ridskola när jag var typ 5 6 år, men innnan hadde jag ridit på kompissats hästar och folk vi kändes hästar, jag red på en häst som hette lucas men han var mer skogs mulle hästen, en liten b-ponny:)<33

Tarrackas: min första häst som vi hadde för oss sj, vi hadde han på foder och han hette tarracas då. Han var super mysig, han var liten häst men det känndes som en D-ponny. jag red typ bara ut på honnom, i bland kunde jag ta små hinnder i paddocken men inget större. han va ialla fall världens mysigaste!!!:D<3
har massor av bilder på honnom, men dom kan inte laddas upp??:(<33
han va flugskimmel iafa<33

sen så lämnade vi tillbaka honnom och då skaffade vi magnum.:)
magnum var en litten bus ponny, men han va rätt krafftig och blev rätt trött i börgan av tiden jag hadde honnom.
men jag började träna dressyr för en dtessyrtränare, och han började få lite bättre kondition. jag komm ut på några tävlingar då jag red L:C och L:B dressyr ja det gick bättre och bättre för varge tävling men kom aldrig upp till placering, innan jag skulle lämna tillbaka honnom. men det va oxo en underbar ponny!!:D<33
det var väll när jag hadde honom som jag värkliggen ville komma långt innom ridning!!!








jah jag och magnum:)<33 bilderna blev väldigt små ändå ändrade jag storlek jaja??:O<3

effter maggnum skaffade vi ju funny då. och hon är ett fux sto, hon blev 12 år i sommras.
hon är importerad från tyskland. rass 50% tysk ridponny 25% welsch och 25% arab. hennes pappa heter Flyung Drtam hennes, farfar heter Golden Dancer hennes farmor heter Valentina och hennes mamma hetter Nevada hennes morfar heter Neman ox hennes mormor hetter Utina:)
funny kan ha ett väldans temperament!! hon är värkligen tjejig , hennes öron e offtast bakot när man står på gången och grejar med henne, men det betyder ju inte alltid att hon e sur, men hon kan allt huga till någon gång i blad.... så man får se upp. hon gillar inte när man spänner sadeln, men hon har börjat bli bättre på det.

Hon är en sprall tjej men gör inte några deräkta bus, jo fast busen sker inom henne. så om jag rider henne och tex ska göra en ökad galopp så måste jag tänka lungn annars började koka i henne och hon bara springer. så när jag rider henne får jag själv ha ett väldigt lungn.  jag och funny har börjat träna lite övningar in för L:A å högre, men deräckt jag får upp henne i högre form och hon jobbar rätt med bakbenen blit det mycket svårare att sitta ner på henne. så man kan säga att hon börjar bli svår att sitta på:S
när funny får sin brunstperjod blir hon kelig och bara vil stå och myssa, då e absolut träning inte hännes grej, men hon får väll gå med på att träna för då kan hon få stå och mysa lite efteråtXP<33
i tyskland där funny blev inriden blev hon rätt hårt pressad, men hon klarade pressen och kan därför mycket, det är ju bra för mig för hon blir min lilla lärare. men efter som det va några år sedan hon gorde dom sakerna har jag fått lära henne och mej, det har varit en liten utmaning men samtidigt super kul!!:)
i dressyr har jag tävlat funny från L:C upp till L:B och nästa år kommer det även bli L:A:D
jag har fått 5 placeringar under denna tävlingssesongen och alla var på dom 3 sista tävlingarna. 3 andra placeringar 1 tredje placering och 1 femteplacering. det har varitt ett fantastigt år med funny och desutom har vi ji köppt henne:D så nu får jag hoppas att nästa tävlingssesong blir lika kul:D<333
jah det fins 10000 sakeer till att berätta om henne men kan ju inte ta allt:P<33
























Kommentarer
Postat av: Theresé och Barifay

hihi ;)



har blogg torka vad kan man skriva om :O

2010-12-06 @ 18:15:43
URL: http://barifaytherese.blogg.se/
Postat av: Theresé och Barifay

sv: fast det var inte Selma, det var den andre ;)

2010-12-06 @ 19:38:47
URL: http://barifaytherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0